8 Mart 2012 Perşembe

CHP _ Y-CHP _ MELDA ONUR _ 8 MART _ MUSTAFA UĞUR OKAY _ VS...



Siyah Saçlı CHP Manisa MV. Sakine Öz - Sarı Saçlı CHP İstanbul MV. Melda Onur


Eh işte az da olsa Salihli’ye Y-CHP’nin yeni “yıldız”ları yağmaya başladı.. Bunlardan biri de İstanbul/Beşiktaş Milletvekili Melda Onur.. Tanımıyoruz ya kendisini; dinlemek ve belki birkaç edeceği önemli sözlerini kaydetmek/öğrenebilmek amacı ile 8 Mart Emekçi Kadınlar gününde Salihli Belediyesinin düzenlediği panele katılmak üzere Salihli Belediyesi Tiyatro Salonuna gittim. Nereden de gittim, hay gitmez olaydım!
Y-CHP’nin bazı milletvekilleri gibi gökten zembille indiği için kim olduğu hakkında ister istemez bir merak duyuyordum. Birde basında “turuncu” renkli “sırt çantalı kadın milletvekili” imajını görmek  istedim!!.. Şükür merakımı giderdim!! Kim olduğunu, ne olduğunu (Y-CHP’li olduğunu ve Brüksel ile işleri sıkı tuttuğu izlenimi edindim.)  konuşmalarından anladım, ayrıca nasıl MV. yapıldığını da kendisi anlattı.. Meğer bu ablamız Kılıçdaroğlu’nun “sağ ve dinci” kolu Gürsel Tekin’in teklifi ve önerisi ile önce P.M.ye üye, sonra da MV. yapılıvermiş… Gökten zembille inmek diye buna derim ben! Helal olsun sana kız! Hem de Gürsel Tekin’in zembili herkese nasip olmaz!.. Konferans boyunca pek kadınlardan ve onların derin sorunlarından (dünya ölçeğinde müslüman kadınlardan, Irak’ta ırzına geçilen binlerce kadından,kuma, koca ve töre cinayetlerinden vs..) bahsetmedi zaten.. MV.miz pek kapalı alan toplantılarını sevmezmiş.. Genelde meydan toplantılarını, dışarılarda yapılan toplantıları tercih edermiş.. Kapalı alanda böyle dişe dokunur bir şeyler söyleyememişken, açık arazide kim bilir ne kadar atar, ne kadar konuşur, konuştuğu nereye gider, orası da ayrı..
Genel hava, bir arkadaşı ile konuşur gibi.. Derinlikten uzak, yüzeysel ve şakacı üslubu ile kısaca çalıştığı sektörleri (sektörünü hatırlamadığım bir sanayi kolunda, nakliyecilikte ve gazetecilikte..) kendi hayat hikayesini bizlere özetledi. Özellikle MV. Sakine Öz’ün de yinelediği gibi Melda Hanım HES protestolarına destek vermiş  miş..! Ayrıca Salihli'ye bahar aylarında tekrar "lale toplamaya" gelecekmiş.. Bir nevi LALE DEVRİ alışkanlığı bizim MV.lerimizde de devam ediyor, demek ki... Başka? Bir de Brüksel’e gitmişmiş (hatta oradan ayağının tozu ile buraya gelmiş, miş..), oraya tutuklu gazeteci ailelerinin mektuplarını götürmüşmüş… TBMM de ise çok yorucu ve sıkı çalışıyorlarmış ama gel gelelim bu AKP, 4+4+4 kanununda olduğu gibi hep kendine yontuyormuş, çok bencilmiş..! İşbirliğine yanaşmıyormuş! Yapma yav? Bak şimdi! AKP’yi 10 yıldan beri tanıyamadınız mı? Bu adamların zihniyeti bu! Bunu yeni mi öğrendiniz! Demiyor ki biz etkili bir muhalefet yapamıyoruz, bu yüzden bu haldeyiz.. Birçok verdiğimiz sözü tutamadık.. Örneğin CHP MV.lerinin YEMİN ETMEME gibi… AKP ile hapisteki MV.lerin özgürlükleri için imzalanan mutabakat gibi.. Sen böyle aptalca işlere imza at sonra da hapisteki gazeteciler için Brüksel’e mektup götür! Bürüksel kim ki sen ondan medet umuyorsun! Brüksel’in ve  "o" düşüncenin Türkiye üzerindeki emelleri belli değil mi? Bunları bilmiyor musunuz? (şimdi burada bir daha o Brüksel [lahanası değil!] "perverleri" anlatmayayım.. isteyen araştırıp bulabilir..) Olacak iş mi bu? CHP MV.liği bu mudur, yani? Yazık!
Daha önce ilçemize gelen ve konuşma yapan Muharrem İnce’nin 1/1000 i dahi olamaz.. Muharrem İnce en azından doğru şeyler söyledi, AKP’yi acımasızca eleştirmiş, yerden yere vurmuştu.. Birde %33 kadın kotasından bahsettiler, %50 olmasını Melda hanım çok istemiş,miş! Böyle kadın MV.lerimiz ise (Aaaaa! Bu AKP resmen kaka ayol!Hep kendi dediği olsun istiyor!) tarzı eleştirileri ile Y-CHP’nin yüzde otuzüç kadın kotasının kimlere ve nerelere gideceğinin acı bir göstergesi olarak zihnime kazındığını söylemeliyim!. Ben şahsen böyle milletvekilleri istemiyorum.Ne öyle o; biz çok çalışıyoruz ama AKP bizlere geçit vermiyor! Sizin gibi muhalefeti buldu, kaçırır mı tabii ki geçit vermez, bende olsam öyle yapardım! Sizler elinize geçen önemli fırsatları da "MV. emekliliği" uğruna (2 yıl parlamentoda görev yapan ömür boyu emekli oluyor!) harcadığınız gözümüzden kaçmadı, bilesiniz!
Melda Onur Hanım ve de Sakine Öz Hanım, konuşmaları boyunca, 8 MART DÜNYA EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜnden çok uzaklarda, alakasız yerlerde gezinip durdular.. Ben ise bu anlatılanları tıpkı uyku öncesi dinlenen çocuk hikayeleri gibi dinledim. Aslında dinlemek zorunda kaldım, demeliyim.. Güne limon sıkmamak adına kendilerine hiç bir soru sormadım. Birkaç soru soran çıktı ama onlarda 8 Mart Emekçi Kadınlar günü ile alakalı değildi.. Birkaç öğretmen kendi kişisel denebilecek sorunlarından bahsettiler. Okullara TABLET dağıtılması, okullarda öğrencilere tavsiye edilen kitaplarla ilgili bilmem ne parası toplanıyormuş...Neden böyle oluyormuş gibi.. Sakine Hanım ise; bu konuda "Sayın Valimiz'le" görüştüm diyerek olayın öyle olmadığını anlatmaya çalıştı. Yani bir nevi AKP politikasını savundu. Atanmış kişiye ise Sayın Valimiz diye hitap etti. Eeee! Sen olacağına bak!..AKP'yi kendine benzetemez isen, AKP seni kendine benzetir, di mi kıymetli Y-CHP'liler!! Daha sonra bir iki yağlama yıkama sorusu daha geldi ve bitti. falan.. filan..
Velhasıl-ı kelam, Melda Onur’un Salihli konuşması, 8 Mart etkinliğinde verdiği konferans koca bir SIFIR! Olarak tarihe geçti… Ancak Salihli’ye gelmeden önce Allahtan gıgıl'lamış da Salihli ile ilgili bir blog bulmuş… Oradan kısa cümleler de okumayı ihmal etmedi!. Salihli’yi gıgıl'layacağına KADINLARIN SORUNLARINI gıgıl'lasan daha iyi olmaz mıydı, Melda Hanım? diyesim geldi ama limon sıkmamak adına sustum.. LALE DEVRİ'ne saklıyorum, o zaman konuşacağım..!
Neyse gelmeyenler üzülmesin çünkü hiçbir şey kaybetmediler.. En azından gelmemekle sinirleriniz sağlam kaldı..


                                           Salihli Belediye Başkanı Mustafa Uğur Okay


NOT: Salihli Bld.Bşk. Mustafa Uğur Okay her zamanki gibi, düzgün, anlaşılır, yerinde ve günün önemine binaen kendine yakışan bir konuşma yapmıştır.Biz en iyisi bir daha ki seçimlere Mustafa Bey'i milletvekili yapalım, olsun bitsin!  


İsmail Memiş
8mart12
17.45

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder