17 Haziran 2011 Cuma

BU İNSANLAR NEREYE BAKIYOR!


                                            


              Eski Türk filmlerinde görürüz, hatta halk arasında rivayet bile edilir. Hikayeyi anlattığımda; aaa... biz bunu biliyorduk diyeceksiniz. Hani cadde kenarında bir adam vardır, başını kaldırmış, yukarıya bakmaktadır. Bir müddet sonra biri daha gelir ve onun baktığı yöne bakmaya başlar. Bir müddet sonra biri daha.. Biri daha.. Kalabalık artar..Böylelikle kadın, kız, yaşlı, erkek, genç hepsi birden nereye, niçin baktıklarından habersiz ve amaçsız bir kuru kalabalık oluşur, o caddenin kenarında.. Bir kimse de çıkıp "bu insanlar nereye bakıyor" deyip, araştırmaz. (Ulus olarak okumayı, yazmayı ve araştırmayı sevmeyiz, ezelden beri...) Hepimizin bildiği bu hikayenin adıda buradan gelmektedir. "BU İNSANLAR NEREYE BAKIYOR"
               Bunu niye anlattım sizlere.. Çünkü lafı şuraya getireceğim.. AKP, 12 Haziran 2011 seçimlerinde oylarını yükselterek, %50 ye çıkardığını hepimiz gördük. Sandığa giden seçmenimizin yarısı, yukarıda anlattığım hiyayedeki gibi davranmış ve kendini bu seçimde kanıtlamıştır!
               Bu hikayede konu edilen, amaçsız olarak yukarıya bakan insanlardan birine gerçeği açıklasanız. "Kardeşim orada hiç bir şey yok ki, ben kafamı kaldırıp, yukarıda bir noktaya bakmaya başladım ve oraya bir çok insan toplandı, onlarda benim yaptığım gibi kafalarını kaldırıp, bakmaya başladılar. Siz neden baktınız?" şeklinde bir soru yöneltseniz. Hemen kendilerini savunurlar, ben bakmadım, ya da göz ucu ile baktım. Veya, ben oradan geçiyordum, kalabalık ile bir ilgim yok, ben bir kere baktım... gibi cevaplar alacağımız kesindir. Hem yaparlar, hemde yaptıklarını inkar edip, üzerilerine toz kondurmazlar. Yani hem akılsızızdır (güdülerimiz ile hareket ederiz, koyun gibi..), hem de akılsız (güdülerimiz ile hareket ettiğimizi) kesinlikle kabul etmeyiz. Kim ne derse desin, böyle bir toplumuzdur! Ben de böyleyim, sende böylesin, o da.. Doğruya doğru!
              Bu arada Aziz Nesin'in haklı olduğunun kanıtlanmasına diğer bir deyiş ile AKP zihniyetine oy verenler miktarın %60'a ulaşılmasına, %10'luk fark kaldı. Artık o farkı da gelecek Cumhurbaşkanlığı seçiminde kapatacaklardır. Haber vermedin demeyin, şimdiden bunun olacağını söylüyorum. Şükür ki Aziz Nesin'in yüzünü kara çıkartmayacağız! Mezarında rahat uyuyacak büyük usta...


İsmail Memiş

17.06.2011
15.25

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder