19 Aralık 2010 Pazar

SARMAŞIĞA TUTUNMAK!!

        

        Etrafımda gelişen olayları irdelediğimde, aklıma geldi ve yazmak istedim! Daha önce de bazı düşüncelerimi açıkladığım yakınlarım bunu hatırlarlar. Maymun; sıkıca bir yere -ağaç dalı veya sarmaşığa- tutunmadan, diğer elindeki "dalı-sarmaşığı" kesinlikle bırakmaz!! Bırakırsa yada çürük bir dala tutunduysa, öngörüleceği gibi yere düşer. Ki ağaçtan düşen bir maymun bu güne kadar gören olmuş mudur, bilmiyorum?

         Bu ne demek şimdi diyebilirsiniz? Demek istediğim şu; maymunun bu davranış şekli kadınların davranış biçimi ile irtibatlıdır. Benzerlik taşır. Maymun ve kadının yaşam süreçleri içinde bu gibi tepkileri, parelellik ve benzerlik taşır. Bu davranış biçiminin benzerliğini de her zaman iddia ederim, istisnalar olabilir, onları ise bir kenera bırakıyorum.Genel anlamda kadınlar bir kişiyi (sevgilisi veya arkadaşları olur) terk etmeden önce muhakkak başka birini bulurlar. Bulmadan terk etmezler! Bu bir yerde içgüdüsel olarak "yedeğe", kendini garantiye almaktır. Gözleri ve aklı buna kestiği anda ise, diğer ellerinde tuttukları "dalı" sırakırlar, yani o kişiyi terk ederler. Kadınlar böyleyse, farzedelim ki bu defa erkek önce davrandı ve kadını terk etti. İşte o zaman o erkek tu-kaka olur, çapkın olur, gözü dışarıda olur, çeşitli yaftalar yapıştırılır.. Çünkü kadın hazırlıksız yakalanmıştır, hiç beklemediği bir anda terkedilmek ona çok dokunur. Tepkisi sert olur! İlişkilerde; "terk eden kadın", "terk eden erkek" kadar, üzülmez..Üzüleceğini de hiç sanmıyorum.  Belki -biraz- acımasız bir eleştiri oldu ama, bu da benim kusurum olsun. Bir kusur bir kabahat var ise onu da bana yazın. Atalarımız ne demiş, o kadar kusur kadı-oğlu'nda dahi olurmuş!!!

        Erkek kadından "illahlah" deyip, onu terk ettiyse, epeyce bir müddet kadınlardan uzak durur. Bunun muhakemesini yapmak için.. Bu da erkek içgüdüsel davranışı, olsun. Tekrar ediyorum, kadınlar boş olan elinin altında, sağlam, tutunabileceği bir dal-sarmaşık yok ise kesinlikle diğer eliyle tuttuğu o "dalı" bırakmazlar! Bu arşimed kanunu gibidir.

        Lütfen karşı cinlerimiz, bayanlar, ağaç dalları, sarmaşık, orman, maymun deyince aklınıza; erkeklerin gıyabında konuşulan -sözde- sıfatları gelemesin; kütük, odun, öküz vs... Bakın o nitelemeler bana neleri hatırlattı da yukarıda sizinle paylaştım. Kıssadan hisse: Erkekler, sadece kadınlar tarafından bilhassa internet ortamında dillendirilen (odun,kütük,öküz) üçlemesinden ibaret ediğildir. Madalyonun bir de arka yüzü vardır.

19Aralık 2010
14:20

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder